لوگو و نشانه همان علامت تجاری و آرم یک برند است. که آن را از سایر برندهای مشابه و رقبا جدا میکند و میتواند محصولات و خدمات یک برند را به کل جهان و کشور معرفی کند.
اولین اقدام اتحادیه خواربار و لبنیات در دوره جدید تصمیم به تغییر لوگو و نماد اتحادیه بوده. لذا بعد از چندین طرح لوگو توسط متخصصین امر در عرصه گرافیک، لوگو طراحی شده به تأیید نهایی رسید و در جلسه هیئت مدیره تصویب شد.
این لوگو در تاریخ بهمن ۱۴۰۱ توسط آقایان (سید جلال مرتضوی امیری و سید فرشاد سید حسینی و مهراد مقدسی) طراحی شد.
شاخصهای این طرح لوگو
۱. انتخاب کلمه خواربار
۲. شکل هندسی طراحی برگرفته از بازار چهار سوق بابل
۳. نماد ترازو برگرفته از توزین و فروش مواد غذایی و دیگر اقلام و کسب و کار